Cykl warsztatowy adresowany do studentów uczelni muzycznych, w ramach którego zostanie przygotowany projekt premierowy. Jego kierownikiem muzycznym będzie Marcin Masecki – artysta od kilku lat współpracujący z Famą, jedna z najbardziej twórczych postaci polskiej sceny muzycznej.
W repertuarze tego koncertu znajdzie się m.in. rekonstrukcja oryginalnej wersji „ZWYCIĘSTWA WELLINGTONA” (1813) Ludwiga van Beethovena napisanego pierwotnie na panharmonikon, pierwszy zmechanizowany instrument w historii muzyki, wynaleziony w 1805 przez J. N. Mälzela, przyjaciela kompozytora. Dopiero później powstały wersje orkiestrowe znane jako „symfonia bitewna”, czy „wojenna”. Wersja na panharmonicon nie jest i nie może zostać wykonana (ostatni egzemplarz instrumentu spłonął podczas II wojny światowej), ale istnieje partytura z zaznaczonymi głosami, które można odtworzyć za pomocą orkiestry dętej.
Czekamy na zgłoszenia studentów i absolwentów uczelni muzycznych. Zakwalifikowani uczestnicy stworzą ORKIESTRĘ DĘTĄ w składzie: 1 flet piccolo, 4 flety, 5 obojów, 5 klarnetów, 2 fagoty, 1 kontrafagot, 2 waltornie, 4 trąbki, 4 puzony, 1 tuba, rozbudowana perkusja (w tym kotły).
Zaplanowane wydarzenie kontynuuje założenia wprowadzone przy realizacji projektu „Laboratorium muzyki” 2012. Prasa określiła wówczas koncert „We Are From Here” mianem artystycznej rewelacji festiwalu Fama. Został on potem z sukcesem powtórzony podczas 3. Puławskiego Festiwalu Muzycznego Wszystkie Strony Świata.
Kierownik muzyczny: MARCIN MASECKI – Pianista, kompozytor, absolwent prestiżowej Berklee College of Music w Bostonie, laureat Paszportu Polityki, który kreatywnie przekracza granice między gatunkami oraz między sztuką wysoką i niską, jedna z najbardziej twórczych postaci polskiej sceny muzycznej. Laureat wielu nagród, w tym I miejsca na Międzynarodowym Konkursie Pianistów Jazzowych 2005 (Moskwa) oraz Grand Prix Jazz Hoeilaart 1998 (Bruksela) z zespołem Alchemik. Prowadzi bądź współtworzy wiele projektów o szerokim zasięgu stylistycznym. Obecnie jest członkiem międzynarodowego zespołu rockowego Paristetris, prowadzi sekstet jazzowy Profesjonalizm oraz 10-osobową orkiestrę dętą Polonezy, grającą kompozycje jego autorstwa. Jest też dyrektorem artystycznym pierwszej edycji WORu – Warszawskiej Orkiestry Rozrywkowej, 18-osobowego bigbandu. Oprócz jazzu i wielu projektów z pogranicza gatunków uprawia kameralistykę klasyczną, którą prezentuje w nieortodoksyjny sposób i w nieortodoksyjnych miejscach. Gra najczęściej na spersonalizowanym 6-oktawowym pianinku i stara się w swoich interpretacjach ożywić dość już skostniałe pomniki kultury europejskiej. Jeden z jego ostatnich albumów („Sztuka Fugi – J.S. Bach”) został zagrany na tradycyjnym fortepianie, ale za to zarejestrowany na starym dyktafonie kasetowym. Współpracuje lub współpracował z takimi artystami jak: Raphael Rogiński, Tomasz Stańko, Macio Moretti, Pink Freud, Muzykoterapia, Michał Górczyński, Niewinni Czarodzieje, Waglewski/Fisz/Emade, Wacław Zimpel, Tomasz Pokrzywiński, Candelaria Saenz Valiente. W 2013 został uhonorowany dwiema nagrodami: Mateuszem Trójki oraz Paszportem Polityki w kategorii muzyka rozrywkowa. Mieszka w Warszawie i w Buenos Aires.
© Marcin Masecki
Ponieważ cykl „Laboratorium muzyki” nastawiony jest na konfrontację stylów muzycznych i prezentację wzajemnych między nimi inspiracji, do przesyłanie zgłoszeń zachęcamy również ZESPOŁY I SOLISTÓW, wykonujących muzykę poważną, jazzową, tradycyjną, elektroniczną, elektroakustyczną, eksperymentalną, improwizowaną.
© Fama – Międzynarodowy Kampus Artystyczny, The International Artistic Campus, fot. Joanna Kurdziel-Morytko, Piotr Morytko